Хаос, створюваний дітьми — це щось. Це головний біль будь-якої мами. Замість того, щоб щодня витрачати час на прибирання дитячого королівства, краще витратити якийсь час і зусилля на привчання дитини до підтримання порядку, і заощадити ваш час і сили в майбутньому.
Ось декілька прийомів, які можуть допомогти вам привчити дитину до організованості:
1. Обмеження кількості речей.
Деякі діти легко розлучаються зі своїми іграшками, а деякі ні за що не хочуть відпускати. Для тих, хто впертий у своєму бажанні зберігати кожну дрібницю, можна встановити режим «граничної ємності». Запропонуйте їм зберігати все, що вони хочуть, але тільки до тих пір, поки все це багатство поміщається в певному ящику або на певній полиці.
2. Впровадження «рутин»
Ви знаєте ваші повсякденні звички і довіряєте їм, але для дітей може знадобитися додаткове нагадування. Розробіть для них їхні власні списки рутин, оформіть красиво і прикріпіть у відповідних місцях — там, де діти будуть їх бачити. Особливо важливі звички, пов’язані з відходом до сну, так як вони є запорукою гарного сну для дітей (і спокою для вас)
3. Маленькі помічники
Дайте дітям можливість відчути себе компетентними. Попросіть їх допомогти вам спланувати ваш загальний маршрут, перетворіть це в гру-головоломку: як найкоротшим шляхом дістатися зі школи, по дорозі забравши речі з хімчистки, купивши продукти, і при цьому переконатися, що заморожені продукти не розтануть в машині, а хімчистка не закриється.
4. Система АБВГ
Це працює не тільки для дітей, до речі. Суть в тому, щоб кожній речі призначити пріоритет:
А — те, з чим ти граєш постійно: так само, як ми чистимо зуби або їмо
Б — те, з чим ти граєш час від часу: так само, як ми їздимо в супермаркет
В — те, з чим ти граєш так само рідко, як буває день народження або Новий рік
Р — з чим ти ніколи не грав (при цьому обговоріть з дитиною можливість зробити добру справу і подарувати ці іграшки іншим дітям)
Після того, як іграшки будуть розсортовані, їм можна виділити відповідні місця для зберігання: група А в безпосередній доступності, групи Б і В на більш високих полицях.
5. Правило «один-на-один»
Вчіть дитину цьому корисному навику: з кожною купленою річчю позбавлятися від аналогічної старої. Перш, ніж купувати нову ляльку, вирішите разом, куди відправиться стара така ж. Діти повинні розуміти, що зберігання не нескінченне, і накопичення речей призводить до хаосу. Крім того, їм потрібно вчитися розлучатися з речами, яких у них у надлишку, і ділитися з іншими людьми, у яких цих речей немає. Кращий час для таких вправ — Новий рік і день народження, коли у дитини з’являється велика кількість нових іграшок і речей.
6. У всього є будинок
Так само, як є будинок у нас, у кожної речі теж має бути свій будиночок. Кольорове маркування контейнерів та ящиків допоможе дітям швидко засвоїти, де які (чиї) речі «живуть» і куди вони повинні вирушати на ніч. Коли діти запитують у вас, де лежить якась річ, завжди звертайте увагу на те, що ця річ знаходиться у своєму «будиночку» і саме тому ви знаєте, де її можна знайти. Ось чому ми повинні завжди повертати речі на їх місця після використання.